Innveo

Podstawowe działania w pozycjonowaniu stron

Home  >>  SEO  >>  Podstawowe działania w pozycjonowaniu stron

Podstawowe działania w pozycjonowaniu stron

On Maj 7, 2015, Posted by , In SEO, By ,, , With No Comments

Podstawy Pozycjonowania

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.pl, na przestrzeni ostatnich lat uległo dość wyraźnej zmianie. Jeszcze zaledwie kilka lat temu, wystarczyło, ustawić odpowiednie słowa kluczowe oraz opis w sekcji META strony internetowej. Potem dodać stronę do kilku katalogów i już mogliśmy cieszyć się odpowiednimi wynikami pracy. Obecnie jednak, pozycjonowanie stron jest zadaniem nieco trudniejszym, wymagającym większego wysiłku, zaangażowania oraz rzecz jasna inwestycji. Jest ono stosunkowo złożone i skomplikowane, aczkolwiek w dalszym ciągu możliwe do zrealizowania. Trzeba tutaj tylko przestrzegać zupełnie nowych reguł gry, ustalanych w oparciu o ciągle zmieniający się algorytm wyszukiwarki. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej modelowym działaniom w zakresie pozycjonowania stron. Będą to swoiste podstawy pozycjonowania.

Ustalenie słów kluczowych.

Akurat ten etap pozostaje niezmienny już od dłuższego czasu. Na samym początku należy określić listę słów kluczowych, najlepiej odzwierciedlających zakres działalności pozycjonowanej firmy, czy też zawartość witryny. Chodzi nam tutaj o słowa kluczowe, które będą wpisywane do wyszukiwarki przez internautów, poszukujących konkretnych odpowiedzi na konkretne pytania. Należy zdać sobie sprawę z tego, iż współcześnie wyszukiwarka bierze pod uwagę także długość pozostawania na stronie użytkownika, oraz tzw. współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate). Dlatego też, należy tutaj precyzyjnie określić słowa kluczowe dla konkretnych stron tak, aby użytkownicy, którzy trafia na naszą stronę nie zamknęli jej od razu, tylko pozostali nieco dłużej. W tym celu konieczne jest dopasowanie słów kluczowych do zawartości strony, aby użytkownik zawsze na odwiedzanej stronie znalazł to czego szuka.

Warto także wspomnieć, iż wyszukiwarka Gogle, bardzo wnikliwie analizuje wszystkie treści znalezione na stronie, i sama dość dokładnie potrafi określić jej zawartość a następnie dobrać słowa kluczowe, które będą precyzyjnie opisywać tę stronę. Trzeba tutaj także mieć na uwadze kwestię tego, aby słowa kluczowe generowały odpowiedni ruch, co pozwoli nam określić narzędzie Google Planer słów kluczowych, które pokaże nam miesięczną liczbę operacji wyszukania poszczególnych słów kluczowych.

Jednym słowem wybór słów kluczowych pozostaje czynnikiem o ogromnym wręcz znaczeniu dla osiągania konkretnych wyników w postaci odwiedzin użytkowników na stronie.

Poprawna optymalizacja serwisu.

Następnym czynnikiem, bardzo istotnym z punktu widzenia pozycjonowania jest optymalizacja serwisu. W tym przypadku przede wszystkim chodzi o uzyskanie jak najwyższego poziomu wygody użytkowania serwisu. Oczywiście pewne działania mają także znaczenie dla wyszukiwarek, które dzięki nim mogą lepiej poruszać się po serwisie i go indeksować. W tym punkcie należy zadbać o kilka bardzo istotnych kwestii:

Szybkość serwisu

Warto skorzystać z narzędzia Gogle PageSpeed Insights, które będzie w stanie skutecznie wskazać nam wszystkie braki i niedociągnięcia, które negatywnie wpływają na czas ładowania strony, szybkość odpowiedzi serwera itp.

Tytuły stron

Każdy tytuł strony powinien być w pełni unikalny i skorelowany z adresem URL strony. Co więcej, tytuły nie powinny być dłuższe niż około 60 znaków, bowiem nadmiar i tak zostanie przez Gogle obcięty

Optymalizacja treści

Tutaj bardzo ważną rolę odgrywa przede wszystkim prawidłowe opisanie zakresu świadczonych usług, czy też przedstawienie danego zagadnienia opisywanego na stronie, aby użytkownik zawsze znalazł odpowiedzi na nurtujące go pytania. Oczywiście należy także zwrócić uwagę na słowa kluczowe (ich odmiany oraz synonimy), które powinny się pojawić w treści. Oczywiście warto pamiętać o tym, aby nie robić tego na siłę i sztucznie. Warto skupić się bardziej na użytkowniku niż na wyszukiwarce. Treści, wbrew pozorom, nie musi wcale być zbyt dużo – około 300 znaków tekstu powinno w zupełności wystarczyć aby wyszukiwarka poprawnie określiła zawartość strony i mogła ją poprawnie przyporządkować w indeksie.

Optymalizacja zdjęć na stronie

Dobrze zoptymalizowane zdjęcia wpłyną na szybkość ładowania się strony a także mogą być źródłem dodatkowego ruchu poprzez Gogle Image. W tym celu należy skorzystać z odpowiednich narzędzi do kompresji zdjęć, jak również poprawnie opisać każde zdjęcie poprzez jego atrybut ALT.

Optymalizacja meta Tagów

Bardzo ważną rolę w dalszym ciągu odgrywają meta Tagi w sekcji HEAD stron

  • Tag Title – zdecydowanie najważniejszy – warto aby zawierał słowa kluczowe
  • Tag Description – tutaj także warto zamieścić słowa kluczowe, aczkolwiek jest to opis brany przez wyszukiwarkę do zaprezentowania w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o jego atrakcyjność wizualną, co może przełożyć się na dodatkowy ruch.
  • Tag Keywords – obecnie praktycznie już nieważny, przez wyszukiwarki pomijany, aczkolwiek warto tutaj wstawić kilka słów kluczowych, odzwierciedlających zawartość witryny. Bez przesady i bez spamu.

Linkowanie wewnętrzne

Jest to bardzo ważny etap, nad którym warto pochylić się na nieco dłużej. Budując linki w obrębie własnego serwisu, warto pamiętać o ich poprawnej strukturze. Jest przydatne w przypadku link buildingu, bowiem kiedy zostawiamy gdzieś w sieci odnośnik do serwisu w postaci czystego adresu URL, dobrze jest jeśli odnośnik ten będzie zawierał słowo kluczowe. Dlatego też, warto zadbać o to, aby odnośniki zawierały nasze słowa kluczowe. Nie należy jednak przesadzać. Nie możemy odnośnika nafaszerować słowami kluczowymi, ani tez przesadzić z jego długością.

Pozycjonowanie a link building

Wbrew pozorom, link building jest w dalszym ciągu bardzo ważnym aspektem całego procesu pozycjonowania stron, bowiem trzeba przecież roboty wyszukiwarek skierować na pozycjonowaną stronę. W tym celu trzeba pozostawić link do serwisu na stronach, które już są w indeksie, aby przy następnych jej odwiedzinach robot zobaczył nowy odnośnik i za nim podążył, trafiając tym samym na naszą stronę. W tym przypadku trzeba jednak być bardzo wyczulonym na to, aby budować w miarę bezpieczny profil linków. Linki z anchorami odpowiadającymi pozycjonowanej stronie są dobre, aczkolwiek nie mogą one stanowić 100% całego profilu linków. Musimy tutaj także skupić na linkach branżowych, czy też linkach w postaci czystego adresu URL (tutaj przydają się właśnie poprawnie zoptymalizowane adresy URL naszego serwisu), które będą dobrze wpływać na różnorodność profilu linków.

Jak pozyskiwać linki do strony?

Pozyskiwanie linków do serwisu to temat rzeka. Każdy pozycjoner posiada swoje sposoby i bezpieczne źródła pozyskiwania linków, których raczej nie będzie nikomu zdradzać, co jest dość oczywiste. Niemniej jednak można tutaj wyszczególnić kilka dobrych i w miarę bezpiecznych źródeł pozyskiwania linków

Katalogi stron

W ostatnim czasie nieco straciły na znaczeniu, aczkolwiek przede wszystkim te, które nie prezentowały sobą zbyt wysokiej wartości, a służyły jedynie do pozycjonowania i ewentualnie sprzedawania linków. Obecnie w dalszym ciągu dobrym źródłem linków mogą być katalogi z listy Cezzy’ego.

Inne sposoby pozyskiwania linków.

Poza tym możemy także wykorzystywać inne sposoby na pozyskiwanie linków, na przykład z for internetowych, czy też dokonując wpisów gościnnych na blogach traktujących o tematyce zbieżnej z tematyką naszego serwisu. Oczywiście należy pamiętać o tym, aby każdy nasz post czy też wpis, wnosił coś do tematu. Aby przekazywał czytelnikowi jakąś wartość, a nie był stworzony tylko w celu zostawienia linku, bowiem na takie działania Gogle jest coraz bardziej odporne i coraz lepiej jest w stanie je wychwytywać oraz za nie karać na przykład filtrami.

Podsumowanie

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, iż temat nie jest tutaj absolutnie wyczerpany. Tego typu kompletne i bardziej zaawansowane opracowania przeprowadzili już inni, niejednokrotnie bardziej doświadczeni pozycjonerzy, na przykład ZGRED (http://seo.zgred.pl/audyt-seo-co-sprawdzic-aby-bylo-lepiej-niz-dobrze-checklista-3049). To zaś ma tylko za zadanie przybliżyć nieco temat wszystkim tym, którzy stykają się z nim po raz pierwszy, aby mogli się przekonać, że praca pozycjonera nie jest wcale tylko klikaniem w internecie, a żmudną analizą, poprawianiem, zmienianiem, przeredagowywaniem treści i stałym poszukiwaniem nowych rozwiązań na zmieniające się algorytmy wyszukiwarki.

Bazując na informacjach tutaj podanych, z całą pewnością możliwe będzie osiągnięcie całkiem ciekawych efektów w przypadku mało konkurencyjnych branż, w przypadku pozycjonowania lokalnego. W przypadku bardziej skomplikowanych projektów, trzeba będzie sięgnąć głębiej do serwisu i jeszcze bardziej skupić się na link buildingu, brandingu oraz optymalizacji strony, aby możliwe było równanie się z najlepszymi.

W kolejnych wpisach, postaram się nieco wnikliwiej przedstawić poszczególne aspekty działań związanych z pozycjonowaniem stron, toteż można się spodziewać nieco szczegółowej wiedzy z tego zakresu.

Dodaj komentarz