Co znajdziesz w treści?
Proces pozycjonowania stron
Proces pozycjonowania stron z INNVEO jest stosunkowo prosty i można go sprowadzić do kilku poniższych punktów.
- kontakt z klientem
- ustalenie zakresu pozycjonowanych fraz w ramach konkretnego pakietu
- podpisanie umowy
- właściwe pozycjonowanie stron wraz z systematycznym monitoringiem pozycji
Poniżej przedstawimy krótkie rozwinięcie całego tematu
Zapytanie klienta poprzez odpowiedni formularz.
Pierwszy krok należy tutaj zawsze do klienta, który za pośrednictwem odpowiedniego formularza kontaktowego. My ze swej strony, po odebraniu wiadomości, przeprowadzamy analizę dla strony internetowej podanej przez klienta w formularzu. Następnie określamy koszty pozycjonowania. Po ostatecznej akceptacji warunków współpracy, przygotowujemy umowę pozycjonowania stron. Na jej podstawie w najbliższych miesiącach będą oparte nasze relacje, współpraca oraz rozliczenia. Na tym etapie ustalamy jednocześnie ewentualne prace związane z optymalizacją strony klienta, jeśli w toku analizy ustalimy, iż takie czynności są niezbędne.
Umowa pozycjonowania
Umowa, którą zawieramy z naszymi klientami, jest umową na czas nieokreślony, z możliwością jednomiesięcznego jej wypowiedzenia, ze skutkiem na następny miesiąc. To znaczy, iż jeśli wypowiedzenie miało miejsce np. 15.04.2012 r, to miesięczny termin wypowiedzenia upłynie 31.05.2012. Jest to rozwiązanie, które ma za zadanie chronić interesy obydwu stron. W przeciwieństwie do wielu innych agencji SEO, nie wymagamy podpisywania umowy na ściśle określony czas, najczęściej 6 lub 12 miesięcy, bez możliwości jej wypowiedzenia. U nas umowę można zerwać w każdej chwili bez ponoszenia z tego tytułu żadnych strat. Po prostu jeśli klient ma zamiar ją zerwać, przysyła odpowiednie pismo wypowiedzenia umowy, a my szanujemy jego wolę, sobie zostawiając, jako formę zabezpieczenia, jedynie miesięczny okres wypowiedzenia umowy.
Samo zaś podpisanie umowy, przeprowadzane z reguły jest w stu procentach zdalnie, za pośrednictwem poczty. Klient odbiera przygotowaną przez nas umowę, drukuje ją, podpisuje i odsyła na nasz adres, my zaś odsyłamy mu jego kopię, po podpisaniu umowy przez nas. W specyficznych przypadkach preferujemy indywidualne spotkanie, aczkolwiek w zdecydowanej większości przypadków jest to zupełnie niepotrzebne. Szanując czas swój i naszych klientów, wszystkie formalności staramy się załatwić zdalnie, co jest rozwiązaniem bardzo wygodnym.
Właściwe prowadzenie prac pozycjonowania.
W czasie trwania umowy prowadzimy na rzecz klienta działania mające na celu poprawę pozycji jego strony internetowej w wynikach wyszukiwania organicznego Google. Jako sprawdzenie osiąganych wyników, sugerujemy się średnią pozycją strony w panelu Google Search Console(oczywiście, w razie konieczności, pomagamy w założeniu konta i dodaniu strony do monitorowania). Następnie przeprowadzamy ustalony zakres prac w ramach optymalizacji witryny. Obowiązkiem klienta w ramach podpisanej umowy, jest zapewnić nam dostęp do witryny, aby móc przeprowadzić konkretne zmiany w kodzie strony, jej treści, czy też nawet samym układzie treści. Oczywiście wszystkie te prace przeprowadzane są w pełnym porozumieniu z klientem. Mając dodatkowo na względzie, aby niepotrzebnie nie zmieniać żadnych istotnych aspektów funkcjonalności witryny, a przede wszystkim aby jej treść, jak najwierniej oddawała zakres przekazu marketingowego w stronę jego klientów.
Następnie pozostaje nam już tylko właściwe pozycjonowanie stron internetowych, czyli działania wykonywane przez nas w sieci. Polegają one na zdobywaniu wartościowych linków do serwisu klienta, z jednoczesnymi działaniami w ramach promocji marki w sieci, czy też elementami marketingu szeptanego. W niektórych przypadkach możemy nawet zająć się dodatkowo prowadzeniem bloga lub fanpage na Facebooku. To także znajduje swoje marketingowe uzasadnienie oraz wpływa na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. Szczegółowy zakres planowanych przez nas działań zawsze ustalamy z klientem na bieżąco, aby był on w pełni świadomy tego, co będzie działo się w ramach usługi pozycjonowania.
Na koniec pozostaje już tylko systematycznie działanie i obserwowanie jak poprawiają się pozycje w wynikach wyszukiwania Google