Meta tagi html z punktu widzenia SEO
Meta tagi to specjalny element html w strukturze strony internetowej, który pozwala określić tematykę naszej strony na potrzeby wyszukiwarek. Obecnie, algorytm Google, często ignoruje meta tagi samodzielnie wybierając tematykę na podstawie analizy treści strony.
Co znajdziesz w treści?
Kluczowe meta-tagi z punktu widzenia SEO
Meta tagów w kodzie html znajdziemy o wiele więcej, aczkolwiek pełnią one różne funkcje. W przypadku optymalizacji strony pod kątem SEO, wyróżniamy następujące meta-tagi:
- Title – czyli tytuł strony. W procesie optymalizacji, należy zadbać, aby tytuł każdej podstrony w obrębie serwisu był unikalny i odpowiadający treści danej podstrony. Będzie on widoczny w wynikach wyszukiwania Google
- Description – czyli nieco większy opis zawartości strony. Dobrze napisany description, będzie wyświetlany bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Jest to więc dobre miejsce na przyciągnięcie klientów do swojej oferty.
- Keywords – meta-tag obecnie kompletnie ignorowany przez wyszukiwarkę Google. W założeniu zawiera słowa kluczowe opisujące stronę. Ze względu na nadmierne upychanie słów kluczowych w meta-tagu keywords, Google zrezygnowało z korzystania z tego meta-tagu. (tutaj więcej informacji na temat ignorowania meta tagu keywords przez algorytm wyszukiwania Google)
Jak poprawnie przygotować meta tagi html?
Poprawnie zoptymalizowane meta Tagi będą wpływać na to, w jaki sposób Google kategoryzuje strony. Przede wszystkim najważniejsze jest dobranie odpowiedniej treści i słów kluczowych do meta-tagów Title i Description. Powinny one być jak najbardziej zbieżne z zawartością strony. Dobrze jest, kiedy zarówno meta Tagi, jak i nagłówki h1, h2, h3 w treści strony, zawierają słowo kluczowe, dla którego optymalizowana jest strona.
Optymalizacja meta tagów
Optymalizacja Meta Tagów HTML jest więc istotnym czynnikiem rankingowym, ale nie tylko. Dobrze zoptymalizowany meta tag description będzie wyświetlany bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google, toteż może wpływać na decyzję użytkownika o przejściu na daną stronę. Pełni więc również funkcję czysto marketingową.
Podsumowanie
Oczywiście nie są to wszystkie Meta Tagi występujące w kodzie HTML, niemniej jednak z punktu widzenia SEO, stanowią te najważniejsze.